پایگاه رسمی اطلاع رسانی حسین خان محمدی - بهمن شریفی فقیه: به بهانه 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی
زندگی نامه حسین خان محمدی عضو شورای نسیم شهر
phoca_thumb(1) phoca_thumb(2) phoca_thumb(3) phoca_thumb(4) phoca_thumb(5) phoca_thumb(6) phoca_thumb(7) phoca_thumb(8) phoca_thumb(0)

سخن اول

IMAGE
به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

حسین خانمحمدی عضو شورای اسلامی و رئیس اتاق فکر به مناسبت روز شورای اسلامی گفت :

پربازدیدترین اخبار

آرشیو

سامانه پیامکی دریافت انتقادات و پیشنهادات

10009121240336

آمار کاربران سایت

امروز3
دیروز11
این هفته23
این ماه143
مجموع20625

آی پی بازدیدکنندگان : 54.198.15.20
Unknown ? Unknown Wed 17 Oct 2018 07:17

امروزه شاید لفظ روابط عمومی برای هر فردی اعم از متخصص و صاحب فن و افراد غیر متخصص آشنا بوده و براحتی بتوانند در تعریف آن پیشقدم باشند. اما با نگاهی به تاریخچه آن درخواهیم یافت که حداقل در یک قرن پیش اینچنین نبوده و مطالعات زیادی برای مقابله با تشویش وبالتبع تنویر افکار عمومی صورت پذیرفته تا جهان در مسیر رشد و توسعه امروزی قرار گرفته است.

اگر از اولین روابط عمومی رسمی دنیا در بوستون آمریکا بگذریم در ایران شاید نام پدر روابط عمومی بر دکتر حمید نطقی قدری خوش به نظر برسد. وی که شاعر، نویسنده و مؤلف و استاد دانشگاه بود آن را در سال 1330 و پس از 3 سال مطالعه با عنوان دفتر مطبوعات و مطالعات شرکت نفت ایران و انگلیس تاسیس نمود.

همانطور که امروزه شاهدیم با زحمات افراد زیادی در گذشته این رشته پرطرفدار تبدیل به واحد درسی دانشگاهی با گرایش های مختلف گشته و همه ساله دانشجویان زیادی فارق التحصیل شده و وارد صحنه کار و فعالیت می شوند.

البته بر هیچکس پوشیده نیست که روابط عمومی، ارتباطی دو سویه  است که معمولا رابطه بین منبع و مخاطب رابطه ای برد- برد بوده و این فعالیت که بنام هنر هشتم از آن یاد می شود با مطبوعات و رسانه در ارتباط تنگاتنگ است و بدون آنها دیگر قابل تصور نیست.

شاید در زمانی نه چندان دور سازمانی می توانست با ادغام روابط عمومی در واحد های دیگر به حیات خود ادامه دهد ولی هم اکنون با رقابت شدید و نیز تغییر ذائقه مشتریان و ارباب رجوع دیگر این امر امکان پذیر نبوده و سازمان یا شرکت یا کارخانه ای گوی سبقت را در بازار تولید و خدمات خواهد ربود که روابط عمومی پیشرو داشته باشد.

اهمیت روابط عمومی های امروزی به حدی مشهود گشته که بعضا برخی صاحب نشریات و جراید نیز هستند و خود تولید کننده خبرهای زیادی که در جامعه تأثیر گذار هستند می باشند.

بهرحال اهمیت و تعریف روابط عمومی بر همگان آشکار است و چیزی که متصدیان روابط عمومی باید بر آن اهتمام ورزند وتفاوت در نوع نگرش بر بازار، آنطور که باب میل مشتریان و ارباب رجوع است را ایجاد نمایند تا بتوانند در مرحله اول در صحنه رقابت باقی بمانند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید